Własna marka odzieżowa to duże wyzwanie, ale dające mnóstwo satysfakcji. To także pomysł na dochodowy biznes. Aby jednak móc czerpać różnego rodzaju profity z działalności, należy ją najpierw założyć. W jaki sposób to zrobić? Prezentujemy sprawdzone porady.

Dobry plan to podstawa

W biznesie najważniejsze jest staranne zaplanowanie kolejnych kroków. Dlatego najpierw warto zastanowić się nad kluczowymi kwestiami, które pozwolą osiągnąć sukces w przyszłości. Należy określić grupę docelową, wymyślić chwytliwą nazwę brandu, opracować identyfikację wizualną marki (logo, kolorystykę, slogan) oraz ogólną koncepcję firmy. Ważną kwestią jest też określenie rodzaju sprzedawanego asortymentu oraz miejsca produkcji odzieży. Zazwyczaj firmy dopiero wkraczające na rynek nie dysponują własnym parkiem maszynowym, dlatego też zlecają uszycie odzieży profesjonalnym szwalniom.

Badanie rynku

Istotnym etapem planowania jest też badanie rynku. Pozwala ono poznać przewagi i słabości zakładanej firmy, ale również porównać je z konkurencją. Warto przeanalizować działania spółek sprzedających podobny asortyment, zwłaszcza w zakresie m.in. cen oferowanych ubrań, materiału, z którego są szyte, liczby wypuszczanych kolekcji w ciągu roku itp. Tak szczegółowe sprawdzenie otoczenia biznesowego w branży umożliwi lepsze opracowanie oferty.

Planowanie wydatków

Własna marka odzieżowa to, przynajmniej na początku, dość spore koszty. Obejmują one m.in. wydatki związane z zakupem materiałów, opłaceniem pracy szwalni, stworzeniem sklepu internetowego, wynajęciem fotografa do zdjęć produktowych oraz wielu innych czynności. Należy bardzo dokładnie policzyć i zsumować wszystkie, również nieoczywiste i potencjalne koszty, aby realnie ocenić, czy posiadane środki finansowe w ogóle wystarczą do uszycia i wydania pierwszej kolekcji.

Współpraca ze specjalistami

Kolejny etap to nawiązanie współpracy z podwykonawcami, w tym przede wszystkim profesjonalną szwalnią, która uszyje ubrania, jak również dostawcą wysokiej jakości materiałów. Warto wybierać godnych zaufania, solidnych kontrahentów, gwarantujących sprawną i terminową realizację zleceń.