Własna marka odzieżowa to coraz większe marzenie młodych ludzi pragnących wyrwać się z sideł korporacji. Matki na macierzyńskim , raperzy z osiedla , tancerze, instruktorzy fitnes czy po prostu młodzi ludzie z wyczuciem smaku i aktualnych trendów mody to najczęstsze przypadki osób "podjaranych" wizją osiągniecia sukcesu w jakże trudnym świecie biznesu.


Wszystko tak na prawdę zaczyna się od pomysłu, który jest bardzo ważny, ale to tylko ułamek do osiągnięcia upragnionego celu. Pomysł już jest ,do tego silna motywacja i co dalej ? Dalej trzeba znaleźć firmę, która pomoże ogarnąć ten cały bałagan i dobrze go uporządkuje. Najpierw trzeba zebrać inspiracje do "kupy". Na pierwszą kolekcję najlepiej wybrać pewniaki, od 7 do 10 modeli.


Następnie bardzo ważnym etapem jest wybór materiałów. Warto skorzystać z dzianin i tkanin naszych rodzimych producentów. Są bardzo dobrej jakości, często posiadają odpowiednie atesty a przy tym dajemy zarobić lokalnym firmom. Teraz czas na szablony i prototypy. Należy odpowiednio dopracować każdy projekt, aby na jego podstawie zrobić stopniowanie , czyli stworzyć resztę rozmiarów z danego modelu.


W międzyczasie trzeba załatwić temat ewentualnych metek ( np. żakardowych ) i nadruków. Dostosować odpowiednią metodę to projektów , które stworzył nam grafik.
Produkty uszyte i obrandowane ( naniesienie metek i etykiet ) , nadruk umieszczony , wyprasowane i zapakowane.

Można powiedzieć, że produkt jest gotowy do sprzedaży. No właśnie. Gdzie to teraz sprzedać ? Tak naprawdę w tym momencie przyszłego "rekina biznesu" czeka największa praca. Pomysł może być świetny, projekty cudowne ale jeżeli na tym etapie nic nie zrobimy to po prostu nic się nie sprzeda. Sposobów na sprzedaż w internecie jest sporo : sklep internetowy, allegro, facebook czy inne strony sprzedażowe typu showroom.pl , mustache.pl , dawanda.pl ). Ważne jest jednak jak przedstawimy swój produkt, aby w łatwy sposób móc go sprzedać. Do tego potrzebni są specjaliści - profesjonale zdjęcia, porządny sklep internetowy czy specjalista do spraw social media oraz public relations. Zanim wejdziesz na tor tej krętej drogi zastanów się czy jesteś w stanie poświęcić się w całości temu co robisz, bo jeżeli jest to tylko chwilowa "zajawka" to głównym czynnikiem, który zaowocuje sukcesem będzie szczęście.